18/10 – om reklamationsstatusar.

Nu har jag mailat kakelfirman. Jag bifogade en bild och fick snabbt svar! Bra så. Och i mitt svar på deras kvicka respons förklarade jag att vi helst ser nån annan än den som gjorde felet hör av sig till oss. Det är ju den hantverkares arbete vi (läs: jag) är mest missnöjd med i badrummet – t ex la han golvet fel (och med ojämna fogar), han satte provfogningen på ett ställe som gjorde det omöjligt för oss att välja en annan fog (och nu står vi med ett mörkt och ”lortigt” badrum istället för ett ljust och luftigt), han har gjort hyllorna (som skulle vara inbyggda men som det sen inte fanns tid till) olika, envisades med att bygga in badkaret onödigt stort (satte dessutom badkarsinbyggnaden snett), lurade mig att man MÅSTE ha silikon i alla hörn, vägrade försöka förstå hur vårt inbyggda badrumsskåp skulle se ut, gjorde en onödigt ful lösning där badkar och inbyggd toacistern möts, samt den verkligt dåliga konstruktion som gjort att en mosaikplatta nu lossnat – så nog vore det bäst för alla parter om nån annan dyker upp hos oss. Men. Jag kanske slår huvet onödigt hårt i väggen nu. Kanske måste den som gjort felet också rätta till?

Hujedamej isf.

En bra sak annars är att min dator verkar vara totalt körd och att jag därför kan få en annan. Inte för att jag alls vill ha en annan men just nu är jag glad för vilken dator som helst. Idag är det 6 veckor och en dag sedan jag skickade in den. Då, när den skickades in, hade jag ägt datorn i 8,5 veckor (tidigare har jag sagt tio veckor, men då hade jag räknat fel). Hade såklart hoppats att fördelning skulle varit lite mer ojämn!

3 kommentarer Lägg till din
  1. Det känns lättare att ha ett uråldrigt fult badrum än ett nytt och påkostat men som ändå inte är bra. När det kommer till dator bara älskar jag min.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *