10/10 – om ajaj ischias.

En vecka tog det. En vecka tillbaka på jobbet och långa dagar på hårda betonggolv. De tyngsta lyften har jag hållit mig ifrån, men idag kunde jag inte ens bära en klockradio utan att det värkte ända ner till knät.

Så här kan vi ju inte ha det! Jag hoppas hoppas på att det är en sk falsk ischias (dvs ingen skada på en ryggdisk), men ur smärthänseende gör det ingen skillnad på vad nervontet beror på. Jag kör i smyg sälövningar (McKenzie is my savior) där jag inte syns och med tur är det bara lite överansträngning och ovana i rumpmusklerna som ligger bakom.

Nu blir det till att rota fram den rosa pilatesbollen från sitt gömställe. Nån som har några specifikt skojiga övningar att dela med sig av? Bara ge dom isf!

4 kommentarer Lägg till din
  1. Jag har gott om skojsiga smärtpiller om du behöver?
    Sover gör man av dem i alla fall om ryggen försvårar DET!

    1. Skojsiga piller har jag gott om själv! Eller… alltså, de är ju inte skojsiga för mig men det finns folk som tycker att dom är det :)

      Men tack! Omtanken lindrar mer än piller ♥

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *