16/10 – om dålig fog.

Vad tror ni om det här, i ett badrum som är inte ens tio månader gammalt? Doftar reklamation va? ps. Pliis, notera att det som ser ut som smuts inte är det utan torkad fog som kakelsättaren inte städade bort – och glömde meddela oss att man måste göra för annars fastnar det och ser…

Fortsätt nosa

8/10 – om buzzador och facebook.

Nu försitter jag väl alla mina framtida chanser till kampanjer, men med tanke på att jag inte blivit uttagen till annat än betal- eller rena annonseringskampanjer (se föregående inlägg) så känns det inte som att jag limmar fast nåt skägg i brevlådan… ;p Jag gissar (men har inga bevis för) att orsaken till att jag…

Fortsätt nosa

5/10 – om höstkallt.

Borta är mjuka september, här är hårda oktober. Nu är det höstkyla och isande vindar, grått, kallt och borde-nog-tagit-andra-jackan. Såna här dagar är det skönt att slippa våndas över utebliven lekplatslek. Såna här dagar är det riktigt kul att gå till jobbet. Jag vet att EmmaLi å Milla har det bra på förskolan – eller……

Fortsätt nosa

Dagsens tips: skilj på verklighet och lyxfälla.

Lekte gömma fjärrkontroll för att tvinga mig sitta kvar framför Lyxfällan på TV. Alltså. Jag skäms över att jag blir upprörd, men… vad är det för jefla dyngunderhållning?! ”500 spänn för den här gräsklipparen? Jaja! Det blir bra, tack!”…?! Sicket spel för galleriet? Hur ska de klippa sin gräsmatta? Köpa en ny, annan begagnad, för…

Fortsätt nosa

28/9 – om en dator hos Anovo.

som referens till inlägget om kundservice häromdan: Det är märkligt att det finns företag som inte förstår hur viktigt det är att hålla ett trevligt ansikte utåt. Att som kund bli bemött artigt – eller iaf hyfsat – är VIKTIGT för att kunden ska komma tillbaka, rekommendera vidare och framför allt, INTE gnälla och prata/skriva…

Fortsätt nosa

22/9 – om ett motvilligt huvud i ett getingbo.

Jupps. Nu är det dags att ta tjuren vid hornen! Spolknappen på vår toalett ska reklameras (igen) och bläää… jag orkar egentligen inte ”fajtas” med rörfirman mer. Men jag orkar inte ha en skitkass spolknapp heller. Eller en duschblandare vi får brännskador av när den ligger på ”maxtermostat”. Johan på Samsungs support är kanske förresten…

Fortsätt nosa

Dagsens tips: idag var fel dag att bråka med mig om tretti spänn.

Under kategori Kunden Har Tydligen Inte Alltid Rätt hamnar dagsens ännu oavslutade äventyr: Blocket.se vägrar godkänna min gåSTOL som möbel och efter att ha försökt få förklaring men inte orkat fajtas för trams sa jag ”jaja ni bestämmer, pengar tillbaka då tack”. Som svar kommer ”på refuserade annonser är det pengar tillgodo som gäller”. Jag…

Fortsätt nosa

Dagsens tips: låt barnens glädje bli din!

Alltså. Att av misstag springa ner små barn på stan (trots att barnet står still!) är ganska lätt hänt och förståeligt. Att slå sin ryggsäck eller väska i skallen på en liten människa som står bredvid eller bakom är också överkomligt; bara du ber om ursäkt efteråt. Men. Att mer eller mindre tackla bort en…

Fortsätt nosa

5/8 – om SJ i blåsväder.

Den här satt som en smäck rätt i betongrälsen. Det är inte lätt att vara Statlig Järnväg i vårt land just nu… Flicka avslängd från tåget för att hon inte kunde uppvisa biljett? Ironiskt med tanke på alla som haft biljett när SJ inte kunnat uppvisa något tåg? …men det är som de flesta vet…

Fortsätt nosa