1/2: om struliga nummerflyttar och bedrövlig biljettköpsinformation.

Det där att byta operatör och bunta ihop sig till en familj hos den nya mobiloperatören? Det är sånt som verkar supersmidigt på pappret. Funkar sällan smärtfritt i verkligheten. Svärmors telefonnummer skulle precis som Mattias nummer ha porterats och flyttats över idag. Vi kan väl konstatera att det temporära fortfarande ligger kvar och att jag efter samtal till kundtjänst trott oss ha varit i mål men fick se mig snuvad på målkonfekten. Nya tag imorgon med förhoppning om att det då ska fungera. Turligt har Mattias inte flyttat in sitt simkort än så han kan använda och bli nådd på sitt gamla nummer fortfarande, svärmor däremot kan nås på ett sålänge-nummer men eftersom mobilen ändå är här hos oss/Mattias så spelar det kanske inte så stor roll… Blir så trött på när saker som utlovats vara enkla och okomplicerade trots ”påtryckning” hos kundservice fortfarande är icke-fungerande. Bu stora mobiloperatör. Ingen bra start det här. Vet inte vem som gjort fel och hur, vet bara att jag fått en grymt bra deal så jag är väldigt tacksam och glad och en nöjd kund. Ett tag till :)


Jag försöker planera transport till flygplatsen… det går apkass.

På samma tema, dvs Den Stora I-Landsproblematiken, försökte jag idag efter att ha gått bet i app och på hemsida kontakta Hallandstrafiken på telefon för att få en prisuppgift på tågbiljetter till Kastrup. Nixpix draåtfanders. Heeeelt omöjligt. Det började inte så bra och gick sämre. I appen går det bara att köpa max 1 biljett i förstaklass, och inte längre än till Malmö, men innan jag ens fick kundtjänstmedarbetaren att förstå själva problemet (hur gör jag för att köpa tre biljetter?) hade jag ökat betänkligt i puls: ”Öh nej jag öh använder inte appen öh själv så öööh jag ska ööh se öh om jag öööööh ööh öh öööh kan öh hitta någon öööh öh ööh information om det öh här ööööh…”.

Jag gör ett 28 minuter långt samtal kortare och sammanfattar: Jag kunde inte få veta vad biljetterna skulle kosta.

Hallandstrafiken är ett kommunalt bolag. Punkt.

31/1: om avbarrade!
2/2: om att försöka åka tåg till Kastrup.
8 comments Add yours
  1. Du vill ha en duo till Kastrup. Köps lättast med halkandstrafikskort i automaten på stationen. Som jag förstått det är det samma rabatt med förbetalt kort som med appen.

    (Duo eftersom två barn kostar mer än en vuxen och man har rabatt på duo biljetten)

    Strulet med apparna är över landsgräns!

    1. Ja en sån hade varit bra! Om det gick att applicera på förstaklasstilläget? Det sa damen först gick bra, sen inte funkade alls för att slutligen omöjligt kunna svara på.

      Vi kör alltid duobiljett typ :) blir billigare än två vuxna enkelbiljetter också!

        1. Fast är du säker på det? Jag pratade just i telefon med en (annan) person på Hallandstrafiken och hen konsulterade resebutiken som förklarade att det INTE går att köpa en förstaklassbiljett med duobiljett och att förstaklass måste köpas i resebutik. Däremot gick det fint att använda reskassan för 15% rabatt. Ändå verkar vi hamna på samma summa som det kostar i SJs app!? Det är en djungel det här :(

          1. Vet du vad, jag tar det som projekt imorgon att kolla på stationen! Jag ska ändå ta en promenad!

            Men jag vet att jag kan köpa singel 1:a klass i automat rätt säker på duo. Annars är ju resbutiken öppen när ni ska åka.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *