Dagsens tips: se till att själv är bästaste dräng.

30/11 - om för kallt för tösalt.
Dagsens tips: ropa inte hej...

Det går inte att lita på att saker löser sig av sig själv…
På kort tid har jag ”tvingats” ha full egen koll på

  • reklamerad iPhone
    – tog en månad minus två dagar av vad-händer mail och telefonsamtal, men nu har jag en fixad mobil i min hand!
  • felaktigt utstickande vattenledningar och feta bultar ur väggarna i renoveringsbadrummet
    – för första gången sågs arga vibbar skickas mellan inblandade hantverkare
  • inskolning av äldsta dottern på storbarnsavdelning på förskolan
    – ”jajustdetja! det ska vara färdigt innan jul!”
  • i sammanhanget,

      sämstast: känslan av behov av kontrollbehov :(
      bästast: att det i slutändan blir bra :)

    Tjenixen!

    30/11 - om för kallt för tösalt.
    Dagsens tips: ropa inte hej...
    9 comments Lägg till din
      1. jaa!! det är ju sån där trist ilandsproblematiskt lång tid… å frågan är ju hur lång tid det tagit om jag INTE legat på och tjatat?!

    1. Åh, vad det där känns igen. Suck.
      Här ska vi få fiber till stationen, och ingen vet någonting. Visst, i-landsproblem, men det suger musten ur en.

    2. åh, än har inte min iFån gått sönder (men så handskas jag med den som om det vore farmors kristallglas) och jag hoppas att det itne ska hända. Vad blev fel??

      Blå Hallen är jätteliten! Där snackar vi fet vidvinkel på tvkamrorna – det var absolut inget peciellt med den hallen. Högt i tak – och trappan var ju maffig, men det lär bli trångt den 10e! 🙂

      1. jag är också (till mångas vänliga hån) fånigt försiktig med mina prylar och det är därför det känns så jäkla orättvist att jag blir drabbad. det finns ju folk som hivar sina mobiler i backen en gång i veckan utan att de går sönder, och när de väl gör det får de glatt en ny på garanti?!

        det som är fel är att den inte kan hitta eller ansluta till trådlösa nätverk. och en smartphone utan wifi-anslutning är ju lika rolig som en parkerad bil med turbomotor. jag HADE kunnat leva med det här om det inte var så att det är en redan utbytt refurbished telefon, som på en del vis är SÄMRE än min gamla (batteritiden är t ex under all kritik jämfört med min ursprungliga). dessutom läcker denna ljus via displayen och har rätt raspiga kanter i ramen, dvs en typiskt lagad och tillfixad iPhone. surt är att jag nu i efterhand tagit reda på att jag hade tre månaders garanti på min förra reklamation… det kostar på att inte vara påläst – eller vara kund hos företag som inte gärna/på rutin upplyser lite extra om ens skyldig- och rättigheter.

    3. ja vissa dagar är värre en andra med tiden! om jag inte planerar mina dagar då det är mycket så blir det bara kaka av allt..

    4. Så jäkla trist att man måste tjata och gnälla för att folka ska göra sitt jobb, jag förstår inte! 🙁
      Skönt att det löser sig i alla fall 🙂 Förutom telen då..

      1. nä jag fattar inte heller? inte ens servicemänniskorna själva kan ju tycka att det hade varit kul om de själva råkat ut för nåt sånt här?

        nu löser sig förhoppningsvis telefonen också för jag ska skicka den på backjobb. håll gärna lite tummar för att den ska bli lagad nu!

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *