2.9 – om glatt kundbemötande!

Tjohoo! Det finns bevisligen fall av kompetenta kundtjänstare i vår värld. Såna där som är både trevliga och hjälpsamma, ni vet :)

Igår kväll slösurfade jag omkring bland barnkläder och barnmat. Hos en burkmatstillverkare hajjade jag till när jag fick syn på skicka in [blablabla] EAN-kod till oss och få finfina röda vällingburken. Men…!? Det har jag ju redan gjort? För flera månader sen? Undrar vart finfina burken tog sin kos?

Mail skickades där efterlysning bifogades.

Imorse kom svar från gulliga Sofia som hälsar att hon skickar burken på studs! Och inte nog med det. Hon pluppar i en tratt för pulver-till-flaska också. Som åtminstone jag tycker underlättar när man ska hälla i pulvret i nappflaskan, skriver hon. Hoppas att du kommer att ha nytta av detta. Höhö… Om jag får nytta! Hö igen.. det får väl alla som stått med grusiga ögon halv sex på morronen med välling över halva köket…?

SofiaSemper: Inte bara snabb och hjälpsam, utan också kompetent och sörvismajnded!

När jag ändå håller på vill jag passa på att kredda
NathalieMinidani också. Slängde alldeles nyss iväg en fråga till deras kundtjänst och fick både kvickt och vänligt svar tillbaka från henne!

Fett med kredd till dom som vet hur slipstenen ska dras!



tillägg kl 20:28

Exempel på glad men icke självdrivande kundtjänst stötte jag på nu ikväll. I stora mataffären skulle trött och hungrig emmalimamma handla kvällsmat. Hittar lockande oxfilé med bästföre-datum 2/9 – dvs idag. Räknar med fett nedsatt pris men möts av ”njaää. det är ingen kvar på ‘kött’ så jag kan inte göra nåt..”.

Hungriga mamman köper fisk över disk i shop-in-shoppen. I självscanningskassan betalas bara lösviktspotatis á 6,33 istället för köttbitar för tvåhundra.

Jag får avstämning.
Snabbt avklarad.
Stora mataffären får knappt nåt.
Dålig kund den här gången.
Poetic justice tror jag bestämt det kallas.
11 kommentarer Lägg till din
  1. Petra: apselut! jag blir så glad när jag själv får kredd så jag vill gärna dela med mig tillbaka – och en halvläst (b)logg är kanske lagom publikt!

  2. De är få, men de finns. Tråkigt bara att man själv som kund är den enda som märker det, alla andra människor i världen verkar vilja vara sura :)

    Ang namnfältet "löste" jag det genom att skriva in nedanstående i namn-fältet, men det fungerar bara om man klickar i och ur namnfältet en gång av någon anledning, det står inte alltid där. Dumt och skumt, men får stå kvar…

    <input type="text" name="author" class="commentformstyle" value="Namn" onfocus="if(this.value == 'Namn') {this.value = '';}" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Namn';}" size="42" maxlength="255">

  3. Kommer tillbaka med kommentar senare, har inte tid.

    Men tack så jättemmkt för kommentaren.

    Vet inte vad jag skuklle ha tagit mig till om kommentarerna var 50/50 i åsikter.

    Jag borde kanske byta tillbaka.,

  4. lilla gangsta. det är så skruven skall dras.

    för övrigt så spelar kundtjänst så jäkla stor roll att jag inte fattar hur vissa företag kan låta det fortgå .. ja.. som det gör just nu.

  5. Tratt?

    Tratt?

    Tratt?

    Nämen åååh….

    Att jag inte tänkte på det. Jag hade också grusiga ögon. Jaja….nu är det ju försent. De äter ju inte välling längre. Och nej. Är inte sugen på fler barn (just nu) om det är din rekommendation på mitt dilemma.

    =)

  6. Jo, att Sulan gör mål är fint. Att några idioter fortfarande inte kan stängas ute från fotbollsevenemang är… fortfarande idiotiskt.

    Och jo, det har bloggats lite på sistone. Kanske blir bättring. ;)

  7. Bra kundtjänst rockar =)

    Svar: Nä, nu när du säger det så… Visst har vi grå vardag.. Var dag… Men samtidigt lite av det andra var dag… Nedsläckt och mysigt till middagen, puss när man träffas, kramstund (eller mer) innan man somnar, telefonsamtal om den andre behöver något i affären, när man ändå är i stan, MC-tur till sjö eller hav och titta på solnedgången o.s.v…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *