27.8 – om att hålla doktorn borta.

Enligt nån gammal devis/slogan från när jag var barn eller ungdom – kanske från den tiden förra gången jag hade finnar?! ska la ett äpple om dan räcka för att hålla läkare på avstånd? Vad det än må bero på, för några ”om dan” har det minsann inte blivit inte, så har hon inte visat den allra minstaste sjuktendens sen sin namngivningsdag!

blidde inspirerad av Pontus?




[fotat av Pontus mamma Petra,
en av mina bästisar!]

En helt annan grej. När jag nu ikväll skulle fylla på välling får jag av en händelse syn på datummärkningen på förpackningen (var en sån där 20-liters megaförpackning).

01.08.2008!!

Att leta fram kvitto var inte att snacka om. Vet inte ens med exakthet när vi köpte den. Men att det var efter den första augusti, det vet jag – är ju för tüsiken nästan fyra veckor sen! Ringde mataffären, pratade med hjälpsamma Marianne som utan diskussion lugnade med att kvittolös eller ej är det bara att skutta ner å byta ut till ny. Skulle kunna tänka att de inte är intresserade av dålig publicitet (inte första gången gamla produkter ligger i hyllorna), men att så kvickt och smidigt lösa ”problemet” är ändå hedervärt!

Nu väntar galet långa åtta dagars jobbfria ta-hand-om-Maali-dagar! Me lajk!

Go’natt!

9 svar på “27.8 – om att hålla doktorn borta.”

  1. nera det är ingen fara! jo precis ska plugga först ett år sen får jag väl se om man stannar längre, ska bli riktigt spännande måste jag säga

  2. Ditt svar är publicerat. Och på begäran, så har ni förbannad tur som har en så förstående affär då det finns de som är både sju och åtta resor värre. Ha en fortsatt trevlig dag!

    Mvh hundraartonetthundra

  3. Vill bara lägga till att du skall definitivt inte ha dåligt samvete för att du inte "la dig i" direkt när jag började skriva om det! Det mesta hade redan hänt när vi själva fick kännedom om de första bedrägerierna via post!! Allt sänds ju ut med B-post dessutom…. kram igen

    Kram igen!

  4. Mhäää… Inte för jag tror att säkerhetsmarginalerna inte finns i hållbarhet.. Det är bara så nonchalant sätt att se på konsumenter både på leverantörs och golvpersonalhåll. Jag gillar inte det..

    Pok

    Mallavillhafräschavarorbralla

  5. Anna M: är alldeles säker på att jag hållit henne ifrån stouten. har däremot inte stenkoll på vad som föregår i hemmet de dagar jag förvärvsarbetar…

    hundraartonetthundra: nja. det ligger väl i butikens intresse att inte strula mer än nödvändigt. så tänker jag iaf själv, och i de butiker jag själv jobbat i/med finns alltid servicetänket högt på listan.

    Britt-Marie: va gullig du är! men, jo.. efterklok is my middle name liksom :(

    Malla: jag är inte heller en sån som tolkar "bäst före" som "rutten efter" när det gäller mat till mig själv. till lilla liten är jag mer noggrann. plus att det känns blä att ha köpt en produkt där bästföredatum passerats redan innan jag betalat den i kassan.

    Kottey: fast med tanke på att det i normala fall är ett drygt år mellan tillverkning och bäst före på den här vällingen så blir jag fundersam till att såå många varupåfyllare missat att ställa den i främsta ledet…

    ang chaffisarnas hemliga koder: om du åker riktigt mycket tram kanske du kan lära dig en del empiriskt?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *